Com organitzar una cursa popular: 7 claus per a un esdeveniment d'èxit

Temps de lectura: 5 minuts

En els últims anys les curses populars s'han convertit en un fenomen que apassiona cada vegada més gent pel seu format simple i per estar a l'abast de qualsevol.

Si estàs pensant en organitzar una cursa popular, T'hauràs adonat que són molts els aspectes que cal considerar perquè no hi hagi contratemps. Quins són els passos a seguir per assegurar-nos un esdeveniment reeixit? Aquí et facilitem una petita guia que t'ajudarà a organitzar-la.

marató-de-Londres

1) Quins tipus de cursa popular ha?

Hi ha diferents opcions. Normalment una cursa popular es desenvolupa en un entorn urbà, sobre superfície asfaltada, i compta amb una distància d'entre 1 i 12 quilòmetres. Tot i que la distància de l'recorregut pot establir-se segons el que consideri l'organitzador, les més comunes són les carreres de 5 km i 10km. Aquestes carreres permeten als participants apropar-se a el món de l'running o posar-se a prova amb una distància una mica més considerable com és la de 10km.

Per a aquests dos tipus de carreres populars l'organització és més senzilla, sobretot si la seu és una ciutat petita. Per aquesta raó els costos associats són més reduïts. Les carreres de 5 km són més adequades per a esdeveniments solidaris i corredors principiants de qualsevol edat que vulguin apropar-se a aquest esport.

Per contra, són menys atractives per als runners més experimentats, que a l'voler millorar les seves marques, buscaran una cursa de 10 o més quilòmetres. Aquestes s'adrecen a corredors que tinguin una major experiència en aquest esport i és menys recomanable per a esdeveniments recreatius o benèfics.

grandpinkrun2018

2) Quin és el teu objectiu?

Abans de res, planteja't la següent pregunta: ¿Per què vols organitzar una cursa popular? Hauràs de tenir clar si el teu objectiu és:

  • treure rendibilitat econòmica de la teva carrera
  • generar impacte

Si vols que la teva carrera sigui font de negoci, hauràs de considerar sobretot la capacitat per captar inscrits, la capacitat de contactar amb proveïdors i els patrocinis o col·laboracions que seràs capaç de dur a terme. Recorda que els costos relacionats amb una carrera són importants i hauràs d'assegurar-te en aquest cas la seva rendibilitat.

Si el teu objectiu és generar notorietat de marca o treballar amb clients específics, hauràs de preocupar de cobrir els costos previstos. Per a això hauràs de valorar quin tipus de carrera triar: si 5km, 10km o totes dues, i des d'aquí definir les categories previstes: Junior, Promesa, Sènior, Veterans (aquesta categoria hauria de tenir distincions cada 10 anys d'edat).

Necessites ajuda?

Si no saps com començar per organitzar el teu cursa popular, t'ajudem

cursa popular

3) On, com i quan

Per organitzar una cursa hauràs de comptar amb la col·laboració de l'Ajuntament de la ciutat o del municipi. Primer, perquè per establir una data et caldrà saber quins són els esdeveniments ja previstos; i segon, perquè et caldrà permisos, recursos, serveis mèdics i de seguretat, etc. A més, la col·laboració de l'ajuntament t'ajudarà a aconseguir més usuaris.

4) Permisos, serveis i assegurances

Com ja hem assenyalat anteriorment, en les curses populars és imprescindible obtenir els permisos necessaris per part de l'Ajuntament, Ja que és un esdeveniment que sol realitzar-se en terreny públic. Cal organitzar-lo amb temps per sol·licitar els permisos, ja que cada Ajuntament / Municipi té procediments i terminis diferents. No tots els ajuntaments tenen procediments estructurats, i pot ser més difícil posar-se en contacte amb la persona o el departament del vostre interès.

Un cop sol·licitats els permisos, serà el torn dels serveis necessaris (Policia Municipal, ambulàncies) perquè la cursa s'organitzi amb plenes garanties de seguretat. Finalment, es valorarà quin tipus d'assegurança contractar, A part de la de responsabilitat civil que és obligatori.

empresa organitzadora d'esdeveniments esportius

5) Recursos

Tancada la data de la cursa, hauràs de anticipar-te per obtenir tots els recursos necessaris a temps. Alguns són imprescindibles, mentre que altres podràs incloure'ls segons el tipus d'experiència que vulguis oferir a l'usuari.

  • imprescindibles: Cinta abalisament / tanques, dorsals, segur d'accidents, avituallament, premis, arcs de senyalització de sortida i meta (o altres formes de senyalitzar), cronometratge, recursos humans (personal abans, durant i després de la cursa per a les diferents zones i funcions).
  • Opcionals: Samarretes, material corporatiu, welcome pack, personal com speaker i fotògrafs, material audiovisual (música o entreteniment durant la carrera)

6) Comunicació amb els participants

Si, d'una banda, la promoció de la carrera en mitjans locals i web de el sector és molt important abans de l'esdeveniment i després per difondre els resultats assolits, no cal oblidar-se de nostre client principal: els inscrits a la cursa!

És important que rebin correctament el correu electrònic de confirmació i totes les informacions necessàries (el dia de l'esdeveniment, les instruccions, condicions en cas de no participació, recollida de dorsals etc.). Podràs decidir d'enviar email successius amb notícies sobre el món de l'running, plans d'entrenaments, reptes i tot el que pugui motivar en vista a el dia de l'esdeveniment.

A més, qualsevol tipus d'alteració o modificació de la carrera s'ha de comunicar amb antelació. I després de la cursa? Agrair als participants i enviar els enllaços necessaris per consultar les marques i el material multimèdia.

herohome

7) Després de la cursa

Un cop conclòs l'esdeveniment és important recollir dades sobre els resultats i comunicar els punts destacables de la cursa.

És aconsellable publicar a RRSS fotos i publicacions per agrair als corredors i als patrocinadors, i difondre Notes de Premsa als mitjans interessats per aconseguir noves inversions en futurs esdeveniments. En aquest sentit és important recopilar el feedback dels aspectes positius i negatius.

Una bona idea és enviar una enquesta de valoració als corredors. També és recomanable fer una per als patrocinadors.

Vols organitzar una cursa popular però no saps per on començar o qui recolzar-te? En Sportmadness t'ajudem a cada pas i et permetem d'arribar a qualsevol punt gràcies a la nostra estructura per delegació. Digues-nos quin és el teu objectiu i dissenyarem una carrera a mida.

Organitza la teva carrera popularl!

Crea ja una experiència esportiva única

Anar a dalt